2010-11-16
13:15:03

Dagen så långt. 13:06

Vaknade i morse vid halv sex. Alice trött som tusan men skulle promt upp. Frukost och soffmys.
Jag somnar i soffan som vanligt.
Vaknar första gången av att Alice ger mig en örfil över ögat och frågar efter sin snuttefilt.
Vaknar andra gången av att Alice har hittat saxen. Reagerar inte på det mer än att jag förklarar hur farligt det med saxar och varför. Kollar så hon är oskadd, sen stressa lite till dagis. Får på henne kläder och overallen.
Ska sätta på henne mössan när jag hejdar mig. Vad är fel?
Jo Alice har klippt bort hela luggen. På vissa ställen så nära hårbotten så hon ser rakad ut.
Frågar henne varför och då händer det värsta.
Hon skäms så mycket så hon har nära till tårarna. Hon gör allt för att hålla tillbaka tårarna men det går inte riktigt. Och när hon gråter på det sättet vet jag att det inte är några krokodiltårar.
Mitt hjärta brister.
Jag får hålla om henne och trösta henne jättelänge innan hon slutar gråta. Det var så synd om henne.
Jag berättar för henne att håret växer ut igen.
På med mössan och iväg till dagis. Berättar där vad som har hänt. Upptäcker att jag har glömt att ta med extrablöjor.
Hem igen, hämta blöjor, tillbaka till dagis, hem och äta frukost.
Läsa lite i svenskaboken, sen lite mys i sängen och tittar på House.
Nu sitter jag hemma hos mamma, ska vara hundvakt och barnvakt fram till Erik kommer hem.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: