2010-10-18
10:47:47

Fundersam.

Ska snart börja plugga upp lite ämnen så jag kan komma in på en bra högskola. Är bara ganska fundersam över vad jag ska plugga.
Jag har funderat ganska mycket på socionom, men det är så jäkla många som pluggar till det.
Psykolg är också ett alternativ och där finns det lite mer jobbmöjligheter, men klarar jag av att se och höra all skit som kommer komma då?
Veterinär? Jag älskar djur så otroligt mycket, men skulle jag klara av att avliva ett djur?
Teckenspråkstolk vill jag ju också bli, men inte just nu.

Gaah, det finns så mycket saker som jag vill göra, men hur ska man veta skert.
Det ända jag vet till 100% är att jag aldrig tänker vara undersköterska i resten av mitt lv. Någon måtta får det vara på skitjobb.

Vad tycker ni att jag skulle passa som?

Funderingar...
Postat av: Commander Keen

jag tror du skulle bli en bra socionom eller psykolog. och är man rädd att inte orka med allt skit man får höra om kan man ju alltid bli skolkurator eller nåt sånt, det är nog mycket lugnare liksom.

och bra skolkuratorer behövs verkligen.

2010-10-19 | 18:42:41
URL: http://commanderkeen.webblogg.se/
Postat av: Annelie

Ja jag funderar på det. Folk brukar ha lätt att prata med mig. Men kommer inte söka till högskola fören hösten -11 eller våren-12

2010-10-20 | 11:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: